Ministævne i Brande Sportsrideklub

Filippa_Jarno_nov2013Mathilde_Mini_nov2013Søndag var der masser af aktivitet i Rideklubben. Der var inviteret til ministævne for klubbens elevryttere. Allerede fra morgenstunden var der travlt i stalden. Der skulle pudses sadler, flettes heste og mange af rytterne havde fundet deres fine stævneridetøj frem. Alle rytterene havde lidt sommerfugle i maven, for nu skulle der rides for både dommerne, og en masse tilskuere. På tilskuerpladserne var der stor opbakning fra både venner, forældre og bedsteforældre, og der blev delt mange klapsalver ud i dagens løb. Følgende ryttere red til bedømmelse i holdridning og modtog en sløjfe for deres flotte ridt. Maria Eriksen på Pocahontas, Lærke Lybker på Mini, Astrid Öberg på Flint, Ida Høgh Jørgensen på Mini, Caroline Overgaard på Zafir, Dagmar Rodenberg på Mini, Ida Marie på Pocahontas,Anne Sofie Ellegaard på Texas, Isabelle Von Wedel på Flint, Sissel Marie Juelsgaard på Mini.

I LD1 fik rytterne point for deres øvelser, og her blev vinderen Mathilde Overgaard på Dina, med 71,33%. Nr. 2 blev Mathilde Ørskov Madsen på Mini med 69,33% og på 3. pladsen kom Laura Krag Nielsen på Rose med 68,67%. De øvrige rytter i klassen var Elina Poulsen og Flint, Nanna Öberg og Madseline, Camilla Bloch og Pocahontas, Katrine Secher og Flint, Mette Nørskov Poulsgaard og Texas, Julie Fritz og Rose, Rikke Søbyeog Beauty og Amalie Eriksen og Texas.

LC1 blev placeringsrækkefølgen følgende på 1. pladsen kom Filippa C. Andersen, La Fayette med 69,17%. På 2. pladsen kom Signe Krarup på Texas med 68,33% og på en delt 3. plads kom Lærke Mousing på Texas med 65,00% og Julie Zimarjova på Rose med 65,00%. De øvrige ryttere i klassen var Simon, Fie II. Frederikke Fabricius-Svendsen, Flint. Julie Lund,Texas. Othilia Østergaard Hauge ,Flint og Nadia Thinggaard, Bette Claus.

I LB1 vandt Tania Collin Gustavson og Chopin med 66,25%.