Stor succes ved holdmesterskaberne i Herning

Det har været stor sucess for Brande Sportsrideklub denne weekend. Vi vandt distrikmesterskabet for hold for både hest og pony i distrik 11/13 til et flot arrangeret julestævne i Herning Rideklub.

Lørdag blev det afgjort for hestene hvor hele 11 hold var til start og hvor vores hold bestod af Louise Høj på Stracago, Gitte Jokumsen på  Serupgårds Classis Royale,  Tine krog Jensen på Famous Choice og Simone Recht på Hope. Efter de 2 hovedrunder stod 3 hold lige med 4 fejl og der måtte en omspringning til at afgøre det, hvor alle hold var fejlfrie, men Brande var hurtigst.
Holdet bestod sjovt nok også af feltes yngeste og ældste hest med Felix (Famous Choice) på bare 5 år og gamle Fis (Stracato) på snart 22 år.

Søndag var det ponyernes tur og her bestod vores hold af Lærke Stausbøll  på Walter kat 3,  Mette fokinaite på zorba kat 2, Heidi Birch Kristensen  på Elmely Dalton kat 2  og Julie Sørensen  på Horsmarks Diva Duchess kat 2. Her måtte Ikast og Brande ud i et lokalt opgør i omspringning hvor Brande trak det længeste strå og vandt og endda med et meget ungt hold hvor ryttere kun er 10,11,12 og 13 år gamle.