BSR-ryttere deltog i kæphestekvadrillen ved European Show Night

EM02EM01Mange BSR-ryttere fik en fantastisk oplevelse, da de sammen med 180 andre deltagere i alderen 5 år og opefter, deltog i kæphestekvadrillen ved European Championships i Herning.
De mange deltagere kom fra ti forskellige rideklubber fra Herning og omegn, og de har øvet til kvadrillen i flere måneder.
Formålet med kvadrillen var at minde alle om, hvordan det hele startede – også for toprytterne – nemlig med, at man løb rundt med en træhest og drømte om den dag man måske selv kunne ride ved et stort mesterskab, som fx. European Championships.
Samtidig illustrerede kæphestekvadrillen også et stærkt socialt sammenhold i ridesporten, både mellem klubber og de enkelte ryttere på tværs af alder, køn og ridesportsdisciplin.
Hver deltager havde forud fået en træhest og så har de haft frie hænder til at dekorere hestene, som de synes, så alle hestene var unikke og mange meget fantasifuldt udsmykkede.
Som optakt til European Show Night var alle kæpheste-kvadrillens deltagere en tur gennem Herning By lørdag formiddag. Efter optoget gennem Herning By kørte alle kæpheste-deltagerne til EM-området, hvor de havde en dejlig dag inden de skulle optræde til aftenens store show.

EM04EM03